HAARSCHERPE BEHENDIGHEID

De DOHC-motor van 250 cc is samen met het chassis ontworpen, zodat deze perfect samenwerken.
Alle interne onderdelen zijn ontworpen om maximaal te presteren, en zo geplaatst dat de motor zich op het ideale zwaartepunt binnen het chromoly-stalen frame bevindt.
Met zijn koolstofvezel subframe achter en de nieuwe WP AER 48-voorvork, is de FC 250 een van de meest technologisch geavanceerde 250 4T-motocrossers ooit.

TECHNISCHE SPECIFICATIES

MOTOR

Bouwwijze: Eencilinder viertaktmotor
Cilinderinhoud: 249.9 cm³
Boring: 78 mm
Slag: 52.3 mm
Starter: Elektrische starter
Versnellingsbak: 5 versnellingen
Primaire overbrenging: 24:73
Eindoverbrenging: 14:51
Koppeling: Meervoudige plaatkoppeling in oliebad, hydraulisch systeem van Magura
EMS: Keihin-EMS

CHASSIS

Bouwwijze frame: Ruggengraatfame 25CrMo4-staal
Voorvering: WP-USD, AER 48, Ø 48 mm
Achtervering: WP-monoschokdemper met linksysteem
Veerweg voor: 310 mm
Veerweg achter: 300 mm
Voorrem: Brembo zwevende tweezuigerremklauw met schijf
Achterrem: Brembo zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf
Diameter remschijf voor: 260 mm
Diameter remschijf achter: 220 mm
Ketting: 5/8 x 1/4″
Balhoofdhoek: 63.9 °
Wielbasis: 1485 ± 10 mm
Bodemvrijheid: 370 mm
Zithoogte: 960 mm
Tankinhoud: , ca.7 l
Gewicht zonder brandstof: 98.8 kg